Houkutteleva ravintolamaailma on yrityspuiston keidas

Lähtökohta

Spektri on Pohjois-Tapiolassa sijaitseva yrityspuisto, joka tarjoaa modernit toimitilat noin 80 yritykselle. Spektrin keskimmäiseen toimistotaloon Trioon suunniteltiin monipuolinen ruoka- ja kahvilamaailma, jonka muodostavat ravintola Kirjo ja Café Park.

Mitä tehtiin?

Spektriin suunniteltiin ravintolatoimitsija Compass Groupin kanssa raikas ja monipuolinen ravintolamaailma, joka toimisi samalla työntekijöiden yhteisenä olohuoneena. 

Ravintola Kirjon kalustus, palvelutiskit ja opasteet muodostavat yhtenäisen visuaalinen kokonaisuuden, joka viestii johdonmukaisen laadukkaasta palveluntarjoajasta. Jokaiselle palvelupisteelle – raikkaalle Salad Delille, herkulliselle Wok & Grillille ja konstailemattomalle Skandi Buffetille – suunniteltiin tunnistettava ilme.

Sympaattinen Café Park palvelee aamiaisesta myöhään iltapäivään. Viihtyisän kahvilan suunnittelun johtoajatuksena oli halu luoda spektriläisille kotoisa keidas; houkutteleva ja helposti lähestyttävä virkistyspaikka.

Suunnittelijat olivat hyvin joustavia ja asiakaslähtöisiä, ja heillä oli aito halu ymmärtää loppukäyttäjän kokemusta. Ratkaisuvaihtoehdot olivat aina luovia ja laadukkaita.
Maarit Virkkala, Sales and Retention Director, Compass Group

Ruokamaailma on ruoka- ja taukopaikan lisäksi luonteva jatke toimistolle: erilaiset pöytä- ja istuinryhmät integroituine sähköpistokkeineen mahdollistavat työnteon ja palaveeraamisen. Ilmeeltään modernit ja selkeälinjaiset Kirjo ja Café Park muodostavat myös tyylillisen jatkumon Spektrin muiden skandinaavisten tilojen kanssa.

Lopputulos: kokonaisvaltaisesti ja kunnianhimoisesti suunniteltu palveluympäristö täytti sekä palveluntarjoajan että asiakkaiden toiveet

Compass Groupin missio on tulla jokaisessa toimipisteessään tunnetuksi erinomaisista työntekijöistä, erinomaisesta palvelusta  ja erinomaisista tuloksista. Suunnitteluprosessin tuloksena syntyi toiminnallisesti ja tunnelmallisesti korkeatasoinen palveluympäristö, jossa asiakkaiden odotukset on mahdollista täyttää – ja ylittää – joka päivä.

Kuvat: Aleksi Tikkala
Uusi ravintola on saanut paljon kiitosta sekä asiakkailtaan että henkilökunnaltaan. Projektin tulokset näyttävät hyviltä myös asiakaskokemusta kuvaavien mittareiden valossa.
Maarit Virkkala, Sales and Retention Director, Compass Group
Edellinen referenssi
Seuraava referenssi