Uudistetussa Food Courtissa nautitaan yhdeksän eri ravintolan herkuista saman pöydän ääressä
Uudistunut K-Citymarket Jumbo Food Court on kokonaisvaltainen elämys, josta on helppo nauttia. Se puhuttelee ostoksille tulleita asiakkaita, lähiseudun lounas- ja illallisruokailijoita sekä niitä, jotka haluavat ostaa valmista hyvää ruokaa mukaansa. Erityisen siitä tekee se, että ruokaa voi ostaa yhdeksästä erilaisesta keittiöistä ja syödä silti yhdessä. Valittavana on yhdeksän eri ravintolan valikoima – kaikkea sushista oman jäätelötehtaan ja leipomon tuotteisiin. Innolla tehty ruoka ansaitsee samoja tunteita herättävän ympäristön. Kekseliäät ratkaisut ja vahvat elementit ovat linjassa pieteetillä pyöritetyn keittiön kanssa. Food Court palvelee aamusta iltaan: täällä voi nauttia rauhallisen aamupalan, ravitsevan lounaan tai lasillisen viiniä ystävän kanssa shoppailun ohessa.
Kutsuva, aikasi arvoinen tunnelma ja valikoima
Jumbon K-Citymarketin toiminta pohjautuu asiakaslupaukseen “Aikasi arvoinen kauppa”. Kauppias Sami Hertell on huomannut, että ravintolan ja ruokakaupan raja hälvenee: ihmiset kaipaavat yhä enemmän elämyksiä myös perinteisten kaupan valikoimien rinnalle. K-Citymarketin Food Courtin uudistuksen tavoitteena oli luoda myyntiä tukeva kokemuksellinen ruokamaailma yhdessä kauppiaan ja Keskon suunnittelutiimin kanssa. Suunnittelussa huomioitiin asiakasvirrat, luontevat kulkureitit ja K-ketjun uusi konsepti-ilme. Jumbon K-Citymarketin uudistettu Food Court avattiin syyskuussa 2020.
Projektin design drivereita olivat:
- Kutsuva tunnelma: annokset on helppo ottaa mukaan tai syödä paikan päällä
- Monipuolinen valikoima: löydät herkun joka päivälle, vaihteleva graafinen ilme eri ravintoloilla
- Ruokailmeiden helppo vaihdettavuus: ruokatrendit muuttuvat
- Käytännöllinen kalustus: toiminnallisuus, kestävyys ja helppohoitoisuus
Food Courtin suunnittelua ohjasivat lisäksi avainsanat: puoleensavetävä, runsas mutta selkeä, keskustelua herättävä, mielenkiintoinen, fiilistä kohottava ja helposti lähestyttävä. Rune & Berg Design vastasi Food Courtin visuaalisesta ilmeestä sekä sisustusarkkitehtuurista. Projekti piti sisällään sisustusarkkitehtisuunnittelua, graafista suunnittelua, visualisointeja sekä kalusteiden suunnittelua. Palvelulinjaston toiminnallisesta suunnittelusta vastasivat Keskon suunnittelijat.
Food Court houkuttelee jäämään pidemmäksikin aikaa
Jumbo Food Courtiin tullaan ruoan takia ja jäädään mainion ympäristön takia. Yli 120-paikkaisesta Food Courtista on helppo löytää etsimänsä: jokaisella ravintolalla on erottuva visuaalinen ilme ja opasteet. Alueella palvellaan lukuisia erilaisia ihmisiä, tilanteita ja tarpeita. Uudistunut ruokamaailma puhuttelee innostujia ja niitä, jotka ovat varmoja, ettei heitä voisi pitkän päivän päättävällä kauppareissulla innostaa enää mikään. Se houkuttelee yhtä lailla niitä, jotka harrastavat ruokaa ja niitä, jotka harrastavat lätkää; sinne kannattaa tulla, vaikka aikaa olisi vain puoli tuntia tai vaikka pelkkään matkaan menisi puoli tuntia.
Tilat ovat linjassa laadukkaan ja kekseliään ruokatarjonnan kanssa. Yleisilme on raikas ja rento. Lämpöä tilaan tuovat värikkäät irto- ja kiintokalusteet ja voimakkaat graafiset elementit. Mielenkiinnon lisäämiseksi ja laajan asiakaskunnan tarpeiden huomioimiseksi tilassa on useita erilaisia istumaratkaisuja. Kalusteissa on kiinnitetty huomiota ilmeen lisäksi kestävyyteen ja puhdistettavuuteen. Tila on visuaalisesti ja toiminnallisesti kutsuva – kiinnostavan erilainen ja silti selkeä. Jokaisella ruokapisteellä (Street Food, Cafeteria & Gelateria, Salad & Baguette, Fruit Kiosk) on oma tunnusväri, -fontti ja -kuvitus. Yhdessä tunnukset muodostavat kuosin, jota käytetään seinä- ja pöytäpinnoissa. Myös Perheleipuri Salosen pisteelle on suunniteltu oma, yksityiskohtainen visuaalinen ilme.