Triotto - Monipuolinen
kiinteistökonsepti
vuokrauksen tueksi
- TIEDOT
- Avanto Property Team
- Helsinki
- Kiinteistökehitys
- 6500 m²
- Insight
- Yhteiskehittäminen
- Konseptikehitys
- Tilasuunnittelu
- Graafinen muotoilu
Käpylän juna-aseman kupeessa sijaitseva Triotto uudistettiin vetovoimaiseksi monikäyttäjäkiinteistöksi. Vastasimme toimistokohteen kaupallisesta konseptista, visuaalisesta identiteetistä, tilakonseptista sekä markkinointimateriaalin suunnittelusta. Projekti tehtiin yhdessä kohdetta manageeraavan Avanto Property Teamin ja saksalaisen kiinteistösijoittaja SICORE Real Assets GmbH:n kanssa. Inspiraatio uuteen konseptiin syntyi kiinteistön postmodernin arkkitehtuurin ja vehreän Puu-Käpylän kohtaamisesta.
Tyhjästä kiinteistöstä
eläväiseksi

business villageksi.
Havainnollistimme esimerkkien avulla, miten Trioton uusi identiteetti voi näkyä kiinteistön logon lisäksi myös esimerkiksi vuokrausta tukevissa julisteissa.
Sukella syvemmälle – lue koko projektitarina
Triotto valmistui alun perin kahden käyttäjän toimistokiinteistöksi vuonna 2012. Kun toinen ankkurivuokralaisista muutti uusiin tiloihin, kiinteistön palvelut ja tilankäyttö uudistettiin niin, että ne vastaavat useamman vuokralaisen tarpeisiin. Ensimmäiseen kerrokseen suunniteltiin kutsuva aula sekä kaikkien vuokralaisten käytössä oleva työskentelylounge ja monikäyttöiset kokoustilat. Kerrokset 2-7 puolestaan pyhitettiin vuokralaisten omille toimistotiloille ja jaettiin eri kokoisiin vuokrattaviin alueisiin.


Postmoderni business village
Trioton uuden konseptin kantavaksi teemaksi muotoutui “postmoderni business village”. Kiinteistön julkisivun tunnistettava punainen väri ja postmoderni arkkitehtuuri käännettiin vahvuudeksi ulko- ja sisätiloissa. Näiden pariksi tuotiin läheisestä Puu-Käpylästä inspiroitunutta vehreyttä ja rentoutta sävyjen, kalustevalintojen ja graafisen tilailmeen avulla. Toimistokerroksiin suunniteltu keittiöiden ja pintamateriaalien sävymaailma puolestaan pidettiin riittävän neutraalina, jotta kukin vuokralainen voi rakentaa itselleen sopivan tunnelman kalustein ja somistein.
“Halusimme tehdä Triotosta houkuttelevan kiinteistön uusille käyttäjille”, kohteen vuokrauksesta vastaava Avanto Property Teamin Roosa Nieminen taustoittaa.
Konsepti pohjautuu kiinteistön nykytilan havainnointiin, valikoitujen benchmark-kohteiden analyysiin sekä omistajan ja vuokraajan kanssa pidettyihin työpajoihin. Suunnittelussa huomioitiin erityisesti visuaalinen erottautuminen lähellä sijaitsevista muista toimistokiinteistöistä, vuokralaisten tarpeisiin vastaava palveluvalikoima sekä vuokrattavien tilojen määrä ja käytettävyys. Projektin aikana tuotiin näkemystä paikallisesta toimitilamarkkinasta myös saksalaisen omistajan tietoon ja varmistettiin, että uusitut tilat ja palvelut toimivat kohteen kehittämisen ohjenuorana pitkäjänteisesti.




Uusittu Triotto näkyy katukuvassa ja markkinoinnissa
Projektin tuotoksina syntyivät vuokrattavia tiloja havainnollistavat pohjapiirrokset ja 3D-kuvat, konseptiesitys sekä ensimmäisen kerroksen kattavat sisustussuunnitelmat. Ensimmäinen kerros tullaan uusimaan kauttaaltaan mieleenpainuvan ensivaikutelman luomiseksi. Aulatilojen remontti aloitettiin syyskuussa 2025. Vuokrattavien toimistokerrosten osalta tehtiin ideatasoiset suunnitelmat, joita tarkennetaan ja toteutetaan vuokrauksen mukaan.
Trioton uusi konsepti ei ole jäänyt pölyttymään pöytälaatikkoon: se näkyy uudistuneen kiinteistön lisäksi suomen- ja englanninkielisissä esitteissä sekä Trioton uusilla verkkosivuilla. Vastasimme esitteiden teksteistä, kuvituksesta ja taitosta sekä verkkosivujen visuaalisesta ilmeestä. Verkkosivut tuotti Micromedia.
Uusittu Triotto on herättänyt ihastusta nykyisessä vuokralaisessa ja kiinnostusta myös uusissa vuokralaisissa: “Olemme olleet tyytyväisiä suunnitelmiin. Kiinteistö jää nyt paremmin mieleen, erityisesti aula ja yhteistilat. Olemme saaneet positiivista palautetta myös välittäjiltä ja nykyiseltä vuokralaiselta”, Roosa summaa.
Triotossa yhdistyvät keskeinen sijainti, kätevät palvelut sekä rentouttavan vehreä työpäiväkokemus.
Suunnittelua ohjasivat seuraavat tavoitteet:
Ajattoman vehreä tunnelma: ympäröivästä Puu-Käpylästä inspiroitunut, kekseliäs punaisen värin käyttö, olemassa olevan hyödyntäminen.
Eläväinen yhteisö: rento ilmapiiri palveluineen, kotoisat sisustusvalinnat, erilaisille vuokralaisille sopiva.
- Postmoderni muotokieli: postmoderni yksinkertaisuus, kehysmäiset muodot, harkitut visuaaliset kohokohdat.



Esite ja nettisivut kiteyttävät konseptin
“Kiinteistön uusi logo ja sisustuksen muotokieli korostavat postmodernismia. Käänsimme 90-luvun peltibrutalismin ja tunnusomaisen punaisuuden Trioton voimavaraksi.” – Riikka Kuukka, Art Director, Rune & Berg Design
Haluatko kuulla lisää?
Jutellaan! Meiltä saat kaiken strategiasta muotoiluun ja visiosta toteutukseen.