Lähtökohta

Suunnittelimme Varten kanssa yhteistyössä Asunto Oy Vantaan Linnaheikkitalo -yhtiön neljään asuntoon loft-henkisen ilmeen markkinoinnin ja myynnin tueksi. Tavoitteena oli kartoittaa kohderyhmän tarpeet ja mieltymykset sekä niiden pohjalta ehdottaa rohkeitakin ratkaisuja, materiaaleja ja yksityiskohtia sisustuksessa.

Kauniissa loft-asunnoissa on rouheutta, tilan tuntua sekä tarkkaan mietityt yksityiskohdat.

Mitä tehtiin?

Kohderyhmäksi määriteltiin lähellä työskentelevä nuori tai nuori pari, jotka pitävät rennosta elämäntyylistä ja arvostavat kustannustehokasta loft asumista pääkaupunkiseudulla. Heti suunnittelun alkumetreillä tunnistettiin loft-asuntojen parhaat puolet, jotka houkuttelevat kohderyhmää. Näitä olivat muun muassa rouheus, tilan tuntu, rehellisyys sekä tarkkaan mietityt yksityiskohdat. Asunnossa vetää puoleensa persoonallisuus sekä helppo valmis ratkaisu, joka ei vaadi liikaa ollakseen trendikäs ja tunnelmallinen.

Piirsimme luonnoksia eri tiloista ja niiden avulla määriteltiin pintamateriaalit, valaisimet, keittiön kalusteen tyyli ja materiaali. Yksityiskohdat mietittiin aina vetimiin, katkaisimiin ja kaihtimiin asti. Asuntoja oli yhteensä neljä. Jokaisessa oli sama tunnelma, mutta ne erottautuvat hieman toisistaan, jotta potentiaalisilla asukkailla olisi mahdollisuus valita eniten itseä miellyttävä kokonaisuus. Jos esimerkiksi rosterinen työtaso ei miellyttänyt, oli toisessa asunnossa massiivitamminen työtaso.

Lopputulos

Yksinkertaisuudessaan kauniit pinnat saivat kontrastia tummista särmikkäistä yksityiskohdista. Tammiparkettilattiat ja ilmavat portaat parvelle olivat näyttävä ja selkeä myyntivaltti. Asunnot erottautuivatkin selkeästi loft-henkisyytensä ansiosta. Kaikki neljä asuntoa myytiin nopeasti ja kauniit kodit saivat pian uudet asukkaat.

Edellinen referenssi
Seuraava referenssi