Ensimmäinen RB Talks tarjosi sukelluksen palvelumuotoiluun ja sen tarjoamiin kilpailuetuihin: ”Palvelumuotoilu paljastaa asiakkaan todelliset tarpeet.”

Keskustelutilaisuus Rune & Bergille tärkeistä aiheista on ollut toimistomme monivuotinen haave.

”Mitä palvelumuotoilu on ja miksi sinä tarvitset sitä” -otsikon alla järjestetty RB Talks keskittyi palvelumuotoilun voimaan asiakaskokemuksen ja kilpailukyvyn parantajana. Tapahtumaa luotsasivat Rune & Bergin perustajaosakas Jenni Herkama ja palvelumuotoilija Virve Penttilä.

”Kaikkien töidemme ytimessä on niiden käyttäjä”.

Rune & Berg Designilla palvelumuotoilu nähdään metodisettinä, joka läpileikkaa koko toimiston ja sen toiminnan. Palvelumuotoilu paljastaa käyttäjän todelliset tarpeet, auttaen löytämään asiakas­kokemuksen ja liiketoiminnan kannalta hedelmällisimmät vaikuttamismahdollisuudet. Palvelumuotoilun avulla luodaan uusia palveluita ja kehitetään olemassa olevia niin, että ne tuottavat todellista arvoa sekä palvelun käyttäjälle että sen tarjoajalle.

Yleisön kanssa käytiin läpi kolme erilaista case-esimerkkiä, jonka juuret ovat syvällä palvelumuotoilussa. Huhtikuussa avautuvan Uudenmaan Maistraatin asiakastilojen ja palvelukonseptin uudistus, Versowoodin työturvallisuuskulttuurin kehityshanke ja Tampereen Hervannassa sijaitsevan yhden käyttäjän kiinteistön muutos Farmi-yrityspuistoksi ovat projekteja, joiden näkyvät lopputulokset ovat jäävuoren huippuja: iso osa onnistumiseen johtaneesta työstä on tehty projektin havainnointi- ja ymmärrysvaiheessa. Sisällöltään erilaisia hankkeita yhdistää samanlainen perusta – vankka asiakasymmärrys.

Runebergin päivänä järjestetty aamiaistilaisuus oli RB Talks -keskustelusarjan ensimmäinen. Tapahtuma keräsi Rune & Bergin toimiston täyteen palvelumuotoilusta kiinnostuneita eri alojen ammattilaisia.

Seuraava RB Talks järjestetään 16.5., ja sen aihe on ”Merkityksellinen kokemus”.